onsdag 11 juni 2008

Återbruk och en kul haklapp!

Klippte av ett par av Emils jeans, som var lagade två ggr och sen blivit hål på igen, så de fick bli shorts istället. Stod då där med två avklippta ben... hm, dem kan jag ju bara inte slänga! De kanske blir bra till ett par Agnes-knickers?! Så här gjorde jag:
Först klippte jag bort det allra mest slitna längst upp + fållen längt ner. Sen klippte jag lite på sidorna så de blev högre i bak och klippte ur lite mitt fram så de blev lite lägre där. Sen klippte jag liksom ur lite för grensömmen.

Dags att sy! Sydde ihop i grenen och sen bara på med gröna muddar och vouffen-märke :) ! De blev riktigt coola, snyggt att originalsömmarna var kvar i sidorna o på insidan av benen och så blev slitningarna rätt snygga oxå!


Agnes var inte riktigt på kamera-humör, men fick ett par bilder iaf. De har dock ett par dagars dagiskladd på sig, så de ser lite solkiga ut...


Sen har det blivit en rejäl haklapp oxå. Den är sydd dels i vaxduk och dels i ett jättebra tyg, som jag använt till att sy överdragsbyxor i. Det hade nog blivit alldeles för stelt med vaxduk i ärmarna, men "vind-tyget" blev perfekt till ärmarna! Agnes har liknande haklappar förut, de är perfekta för att skydda kläderna när hon äter själv eller målar.

1 kommentar:

OttoPippi sa...

Du har gjort supercoola grejer på sistone!!! Me like!!!