fredag 12 juni 2009

Byxor till &Dolly

Usch, det var alldeles för länge sen man skrev nåt här... jag har inte hunnit sy så mkt på senaste tiden, då jag äääntligen fått ett "riktigt" jobb och numera slipper hatta runt som vikarie. Det känns superbra, men har oxå inneburit fler timmar på jobbet = färre timmar vid symaskinen... Nu finns det dock liiite att blogga om iaf :) ! Några jeans till som hittat hem till &Dolly ! Sen har jag sytt ett par likanande till Agnes, ett par med rosa muddar och rosa klöver (ja, hon har kommit in den rosa fasen...), de har jag dock inte hunnit ta kort på ännu, för stunden är de med henne på dagis :) !





Mönstret till dessa är mitt eget baggyjeansmönster, som för övrigt är samma grundmönster som jag brukar använda till de flesta av mina midjebyxor, jag bara ändrar lite på längd och vidd beroende på vilket plagg det ska bli.
Jeanstyget är från Stof & stil, det randiga och muddarna likaså, det orangevita med små blommor på är från ett påslakan som jag o mina syskon hade på 70-talet, det kan vara Marimekko, men jag är inte säker.

Vill oxå passa på att tipsa om en relativt ny webbutik - Hero4kids! Titta gärna in, det finns ett och annat vouffenplagg där oxå :) !

1 kommentar:

OttoPippi sa...

Sköna vouffenbralls!!!!

Jag har inte heller varit så aktiv på sistone. Livet hinner liksom ikapp en ibland.

Fast jag har inte glömt av vårt byte. Vi kanske kan ta itu med det till sensommaren eller så?

Trevlig helg!!!