söndag 28 augusti 2011

Lite vimplar blev det oxå...

... sydda idag :) ! Dels två små "slingor" med miniflaggor som man kan hänga i barnvagnen, men oxå såklart i barnets rum eller fönster.

Den första går i rött och vitt - rutigt tyg från Stoff och stil, hjärttyg från Ohlsons.
Den andra i lite tuffare stil, med döskallar o kamouflage bl a. Tygerna har jag haft länge, så jag minns inte vart jag köpt dem...





Dels en stor "slinga" som ska till mosters lilla älskling Ebba :) ! Hoppas att hon och hennes föräldrar gillar tygerna :) !
Hjärttyg från Ohlsons och blommor från Stoff och stil. Trycket är gjort med schabloner som jag gjorde genom att skriva ut bokstäver på typ "plastpapper", det var såna där register som man har i pärmar. Sen skar jag ut "hålen" mha en liten kniv och tryckte sedan med textilfärg från Panduro. Bokstäverna blir ju inte precis jämna i kanterna, men det är lite av charmen, att trycket blir lite tufsigt i kanterna :) !




1 kommentar:

Mirre Syr sa...

Jättefina!
Var kommer den underbara bakgrundbilden här på din blogg ifrån?

MVH Mirre

symirre(at)hotmail.com