fredag 2 december 2011

Prinsess-Agnes och fordons-Theo :P



Jag personligen gillar unisex-kläder till barnen, men lilla Agnes är allra mest prinsessa ändå... :P Så när jag hittade denna stuv på Ohlssons tyger kunde jag inte låta bli att köpa den! Först hade jag tänkt att den skulle bli örngott, men så var den inte riktigt så bred att det räckte till "inviket" runt kudden, så det fick bli en omlottklänning istället. Mönstret har jag ritat av ur en jobbarkompis' mönsterbok, nån bok från 70- eller 80-talet med barnkläder. Mönstret var mer som en tunika, kortare, så jag förlängde det bara en bit så det blev klänningslängd.

Theo kan jag ju klä hur jag vill än så länge ;), det blir alla möjliga färger och mönster! Men nu blev det klassiskt pojkigt. Köpte ett "hemligt paket" med stuvar från Jnydesign - det var nästan som julafton när paketet kom och jag fick öppna och se vilka godbitar som fanns med! Bl a var det detta härliga ärtgröna fordonstyg. Jag såg direkt en body :) ! Mönstret härstammar från Ottobre, men har genomgått ett antal justeringar. Man kan väl se något sånär hur den blev iaf... han är minst sagt rörlig nu för tiden :P !

Inga kommentarer: