tisdag 5 juni 2012

Nytt försök med bild på tröjor... och solhatt :) !


Jaaa :) ! Nu la sig bilden åt rätt håll :) !
Dessa alster syddes här om dagen, när det fortfarande var varmt, till Theo för han behövde påfyllning med kortärmat, trodde jag iaf innan kylan kom åter... :/ nåja, det ska väl bli varmt och skönt igen!

Det är fyra t-shirtar och en body -  i klövertyg från Ohlssons, superhjältetyg från Jofotex, gröna Jny-moln, bruna Jny-ränder och sist i det härliga vägmärketyget från Strömming. Det ska bara bankas knappar i bodyn oxå, sen är den klar.

Några solhattar har oxå fötts i syverkstaden senaste dagarna! Hittade ett gammalt mönster på solhatt, men det var på tok för stort, dessutom var modellen inte så vidare charmig... så när jag inte kunde sova kl 01.15 natten till i söndags satte jag mig och ritade om mönstret så det fick både annan form och blev i mindre storlekar. Så det var inte så mkt kvar av det gamla mönstret till slut ;) !
Den Theo har på bilden är egentligen stl 3-4 år, så den är lite stor, men det var den första "riktiga" som blev till :) . Tyget i den är jeansliknande tunnare tyg, chambray tror jag det heter, fodrat med rutigt tunnt bomullstyg, båda från Stoff och stil.

1 kommentar:

OYB sa...

Massor av fint! Härligt med rutigt foder i solhatten!