söndag 24 augusti 2008

Hoo-hoo - jacka med ugglor!


Idag vart jag sugen på att sy en jacka, det blev en grön med ugglor på! För att den skulle vara lite varmare så här till hösten fodrade jag den med ett tyg jag fyndade på Calletex igår, det stod att det var stretchfrotté, men det var mer som superstretchig velour. Lagom mjukt och varmt som foder iaf! Den blev i minsta laget till Agnes, så jag klassar den som en 80:a och lägger ut den på tradera.


Mönster: Inget speciellt, jag tog lite mått på Agnes' POP-jacka och klippte efter de måtten och efter hur lång dragkedjan var.

Tyg: Ugglor från The fabric fairy, velour/frotté från Calletex, kantband Stoff och Stil.

+: Att den blev så pass bra i formen!

-: Att dragkedjan drog sig lite så jag fick korta av jackan nedtill för att det skulle bli jämnt i fram. Varför är det så svårt att sy i dragkedjor?!?!


4 kommentarer:

Anonym sa...

vilken fin jacka! jag har en nominering till dej på min blog

OttoPippi sa...

Jösses!! Jag är mäkta impad över folk som du som kan slänga ihop ett mönster på en sån här skitsnygg jacka lite hux flux!!! Vad du är duktig!

vouffen sa...

Tack tisa för den fina nomineringen!!! Jättekul :) !!!

Och tack ottopippi, ibland när jag klipper på "fri hand" blir det lite som det blir... men ibland går det bättre ;). Sen blir det ju alltid några grejer sådär som man tänker att "jag skulle gjort SÅ där istället", men det lär man sig ju av oxå.

Gekko sa...

Jättesnygg!