fredag 19 september 2008

Manchesterbyxor, äpplejeans mm

Hittade ett så underbart grönt manchestertyg på Ohlssons tyger i onsdags! Bara en stuvbit, men ska försöka sy så många plagg jag bara kan få ut på den biten ;) !
Först ut är ett par hängslebyxor:

Tyg: Stretchmanchester Ohlssons tyger, dragkedja och kantband S&S.
Mönster: Mitt velourbodysuitsmönster lite omgjort.
+/-: Är glad för att jag fick till dragkedjan utan att det drog sig nånstans med tyget. Passformen blev söt, men de är lite för korta i benen till Agnes, så de får flytta hem till nån annan framöver, de är ca stl 74/80.

Har testat mina muddjeans med en ny applikation - ett regnbågsrandigt äpple :) ! det blev riktigt sött! Jeanstyg från Ohlssons, resten S&S.


Nästa bild är även det ett fynd från Ohlssons tygers stuvhögar - ett bomullstyg med monster i olika färger! Det första att sy av den biten blev en tunika till Agnes, röda kantband från S&S.


Och till sist en frottéhoodie!
Tyg: Brun stretchfrotté fyndad på Bröd till bröders butik, orange stretchfrotté S&S, foder i luvan Gittes tygkälla och muddar från Calletex.
Mönster: Mitt nya raglantröjemönster, fast med tillägg luva.
+/-: Den blev nästan lite stor i halsen, nästa gång ska jag försöka göra själva "huvudhålet" lite mindre. Den blev alldeles för lång oxå, så jag fick klippa bort mudden, korta av flera cm och sen sy på mudden igen. Men jag blev nöjd med luvan!
Denna hoodie kommer förmodligen vara med på Naturskyddsföreningens modevisning (som re-do-plagg, det bruna har varit ett örngott) den 2/10 på Kumla bibliotek!!!

4 kommentarer:

Jes sa...

Vilka härliga kläder, de gröna manchester byxorna högst upp är ju bara så häftiga, den färgglada tröjan likså :)

Anonym sa...

vilken underbar monstertröja! en sån hade jag med velat ha :) går det att beställa från ohlssons ? har sett att många skriver att dom köpt tyger därifrån men vet inte vart det ligger eller om det går att beställa därifrån.

trevlig helg!

OttoPippi sa...

Wow, vad mycket du knåpat ihop när jag varit i exil bortom bloggandets värld!! avvisar är de gröna manchesterbrallisarna med bruna detaljer!! Me like!! :-)

Anna Sundberg sa...

Åh. Jag gillar de där äppeljeansen jättemycket. Finfint!