onsdag 1 oktober 2008

Flodhästoverall :) !



Fick en rolig beställning för en dryg vecka sedan , nu är den äntligen klar! En varm och go overall i flodhästtyg fodrad med fleece!

Tyg: Flodhästar från IKEA, svart fleece IKEA, dragkedja lokal butik, muddar Stof & Stil.
Mönster: Jag mätte på Agnes' overall från Polarn och Pyret i stl 86 och gick i princip efter de måtten. Huvan tog jag från mitt huvtröjemönster och gjorde den bara lite större.
+/-: Jag tycks äntligen ha kommit på hur jag ska sy dragkedjor utan knölar och annat trist! Jag ser till att sträcka lite mycket på alla ingående tyger när jag nålar, sen sträcker jag liksom både "före och efter" nålen när jag syr, då drar det sig inte! Sen blev den riktigt söt! Syr jag en till ska jag dock göra muddarna lite tightare, nu var de i största laget så de ramlade ner över händerna lite, men det var å andra sidan ganska mkt för stor till Agnes, så det kanske inte bli samma problem för overallens kommande ägare.

1 kommentar:

Jes sa...

Super cool overal!!!!