söndag 14 september 2008

Mer minikläder + mössor till cbkids


Det blev ett litet set oxå i prematurstl, bestående av en omlottunika och ett par muddbyxor.
Tyg: Brun velour, röd och brun mudd från S&S, rödvitrandig trikå från Gittes tygkälla.
Mönster: Omlottunikan klippte jag till på fri hand efter att ha studerat gekkos fina omlotthoodies, men gjorde lite längre och vidare nedtill så det skulle bli mer som en tunika. Byxorna mitt vanliga byxmönster, fast förminskat.
Övrigt: Jag blev rätt nöjd med tunikan till slut, men det var lite pysslande med kantbanden och fållningen osv innan jag fick till det, men nu vet jag till nästa gång om det blir fler :)!


Och så har jag knåpat ihop lite mer kläder som ska iväg till cbkids, dessa 4 mössor och så 4 tunikor, de ska nog synas i webshopen inom några dagar, ska försöka få dem på lådan idag eller imorgon.

1 kommentar:

Kalunji040 sa...

Jag är lite av en omlott tok. Jätte söt klänning!