söndag 26 oktober 2008

Give and get - omgång 3!

Jag ska vara med på giveandget omgång 3 - jättekul :) ! Här kommer mina svar på frågorna:

• Vad pysslar du oftast och helst med som hobby och hur?
Syr, än så länge mest barnkläder, men jag har lite tankar om att sy nåt till mig själv oxå.
• Hur länge har du pysslat?
Sydde till nallarna när jag var liten. Sen till mig själv. Sen var det ett uppehåll, nu har jag hållt på snart 2 år.
• Vilken typ av maskiner syr du på?
En gammal hederlig PFAFF från 60-talet och en Huskvarna Huskylock som jag köpte i vintras.
• Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
Tvillingnål, kör av den lite för ofta... Sytråd i lite udda färger, t ex lila och gul.
• Någon annan hobby eller stort intresse?
Spelar piano lite då och då.
• Vilket är ditt favoritdjur?
Kattdjur.
• Har du djur? I så fall vilket?
En gråsvartrandig katt som kallas Kissis, världens snällaste.
• Är du allergisk mot något djur? I så fall vilket?
Ja, tyvärr. Värst mot hästar, även vissa hundraser och kattraser, men inte mot vår lilla älskling som väl är!
• Är du allergisk mot något annat?
Kiwi. Kliar i hela munnen.
• Hur bor du? Hus eller lägenhet?
Halvrustad villa från 1800-nånting.
• Behöver du något litet till hemmet? I så fall vad?
En ny potatisskalare.
• Vilken storlek har du på kläder?
För det mesta S/36. Är ganska kort, 160 cm och medelbred, ett par kilon kvar på mammamagen bara ;)
• Om du har barn? I så fall vilket kön, ålder och klädesstorlekar har de?
Son 10 år i januari stl 160 ganska stor, son 8½ år stl 134/140 ganska smal, dotter drygt 2 år stl 86 går mot 92.
• Favoritfärger och hatfärger?
Tycker om de flesta färger, inte så mycket lila och helst inte pasteller. Extra förjust i brunt och orange. Gärna randigt!
• Vilka material gillar du eller ogillar du?
Gärna velour och trikå, har inga "hatmaterial" direkt.
• Vilka mönster på tyger gillar du bäst?
Retromönstrade, gärna som det berömda landskapstyget som Jofotex ska trycka upp igen, typ såna. Och så älskar jag randigt!
• Vilken typ av klädesmodeller är du mest förtjust i?
Själv använder jag mycket kortärmade topar. Agnes har både jeans och mjukiskläder, ofta unisexkläder. Killarna typiskt grabbigt med jeans och t-shirt och munkjackor.
• Retro, vintage, romantiskt eller annat?
Mer åt retrohållet, som sagt, bruuunt och oraaaange ;).
• Pojk/flick eller unisex?
Helst unisex
• Nytt eller second hand?
Båda.
• Favoritsmak?
Gillar allt godis utom lakrits och "spritgodisar", typ såna med konjak o sånt i.•
Favoritlukt?
Oj, svårt... friskt och fruktigt tror jag.
• Musiksmak?
Oj, är allätare inom musik. I CD-hyllan finns bl a Mozart, Papa roach, Wilhelm Peterson Berger pianomusik, BWO, Tomas Ledin... Nåt jag inte gillar är Shirely Clamp och Sonja Aldén. Vet inte varför men kan bara inte med dem. Och typ Stefan Sundström. Hu!
• Favoritböcker?
Hinner inte läsa så mkt. När jag hinner blir det ofta typ Marian Keyes eller Martina Haag.
• Vad är en mysig vinterdag för dig?
En tur i pulkabacken eller på isen med ungarna, sen hem och äta våfflor eller varmchoklad och ostmackor och bara myyysa med täna ljus.
• Vad gillar du för slags julpynt?
Pyntar inte så mycket. Har dock gärna mycket ljus och stjärnor, inte så tomtigt.

Nu väntar bara att börja pyssla till min hemliga mottagare :) ! Ska bli jättekul!!!

Inga kommentarer: