måndag 9 november 2009

Hemlisbyte :) !!!

Jag ska vara med i Tisas hemlisbyte :) !!! Jättekul!!!
Här är mina svar på frågorna:

Hur många barn har du och vilken sort?
Tre st - pojke snart 11 år, pojke 9½ år och flicka drygt 3 år.
Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen?
Nu har jag inte alla hemma... men skulle tro ungefär:
Pojke 1: huvud 56, kläder 170 och skor 41 (ja han är stooor ;)).
Pojke 2: huvud 57, kläder 146 och skor 37.
Flicka: huvud 51, kläder 92-98 och skor 23-24.
Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?
Huvud 57, kläder S/36 och skor 37.
Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?
Sömnad - hållit på ganska länge, medel iaf.
Stickning - var länge sen... mellan medel o nybörjare.
Virkning - nybörjare.
Någon annan hobby eller stort intresse?
Nja... svårt att hinna så mkt mer... men jag älskar att spela piano :) !
Vilken typ av tyg/garn föredrar du?
Garn är jag inte så hemma på... men tyger... ja, mest mjuka goa! Just nu gillar Agnes rosa o lila, så det blir mkt sånt. O med söta figurer på, typ Hello Kitty. Personligen gillar jag brunt o andra retrofärger o retromönster.
Är du allergisk mot något?
Ja, katter, hundar, hästar, pollen och kiwifrukt.
Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar?
Gillar de flesta färger... kanske inte så mkt grönt.
Vad läser du för typ av böcker?
När jag hinner gillar jag böcker med verklighetsanknytning (typ Magdalena Graafs bok) eller romantiska böcker.
Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
Nix.
Nytt eller second hand?
Både och.
Pojk/flick eller unisex?
Jag gillar ju unisex... men Agnes är sååå flickig nu, så det ska helst vara klänningar, rosa o lila :) ! Killarna är det bara pojk som gäller för.
Vilka material gillar du eller ogillar du?
Gillar velour och trikå mycket, syr nog mest i såna tyger. Ogillar... kanske om det är fööör syntetiskt.
Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
Vet inte riktigt... men symaskinsnålar o andra förbrukningsmaterial går ju alltid åt. Har en tendens att köra av tvillingnålen lite för ofta... när jag glömmer ställa på raksöm när jag bytt nålen... hm... ;)
Skulle du vilja ha 1m tyg eller en poketbok i ditt hemlispaket?
Allra helst tyg :) ! 1 meter av samma eller typ ½ meter av två olika går oxå bra!
Är det något särskilt mönster du letar efter?
Inte som jag kan komma på just nu... det får bli en överraskning :) !

4 kommentarer:

AMDAdesign sa...

Är inte ens med i bytet men jag läste igenom ändå för att det kan vara kul att få en idé om vem du är =) Reagerade på din sons längd oj vad lång han är, min dotter har fortfarande 134 och hon är snart 10!!!
Passar på att berömma dina snygga kläder är lite dålig på att lämna kommentarer så nu tar jag allt i samma =)

Anonym sa...

nu har jag köpt tyg till din hemliga paket*L* svart och blankt... man vet aldrig vad det kommer bli... bara jag vet*L* hehe...

Anonym sa...

väldigt snart kan du börja fundera på att bli kompis med brevbäraren ;)

vouffen sa...

Å, va jag blir nyfiken :) !!! Spännande, detta är lika roligt varje gång jag varit med i såna här byten!!!