lördag 16 januari 2010

Mina hemlisfrågor vårbyte :) !

1. Hur många barn har du och vilken sort?
3 st – pojke 11 år, pojke 9½ år o flicka snart 3½ år.
2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen?
Pojke 1: huvud 56, kläder 170 och skor 41 (ja han är stooor ;)).
Pojke 2: huvud 57, kläder 146 och skor 38.
Flicka: huvud 51, kläder 98 och skor 23-24.
3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?
Small eller 36, fötter ca 37.
4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?
Medel/nybörjare/extremnybörjare
5. Någon annan hobby eller stort intresse?
Spelar piano
6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?
Stickar o virkar (tyvärr…) i princip inget alls för närvarande… men i tygväg gillar jag mycket retromönstrade trikåer o velourer. Agnes ääälskar rosa o lia och Hello Kitty…
7. Är du allergisk mot något?
Japp, en massa pälsdjur, hästar, pollen, kvalsterbajs (ja, tydligen var det deras avföring som jag var allergisk mot…), mögel, kiwifrukt. Alldeles för mycket med andra ord…
8. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar?
Jag gillar det mesta. Typ.
9. Vad läser du för typ av böcker?
Gärna verklighetsbaserade eller ”kåserisamlingar”. Som typ Martina Haags böcker om sin vardag.
10. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
Nope
11. Nytt eller second hand?
Både och. Allra helst ekologiska tyger om de är nya.
12. Pojk/flick eller unisex?
Jag gillar unisex, men inte mina barn…
13. Vilka material gillar du eller ogillar du?
Älskar plysch o gosiga trikåtyger Och bambutrikå/-velour är ju helt underbara!!! . Inte så förtjust i stickade tyger som känns sådär läskigt syntetiska, helst bomull eller bomull/lycra.
14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
Jag låter min hemliga vän överraska mig med sitt eget favvotillbehör  !
15. Skulle du vilja ha 1m tyg eller en pocketbok i ditt hemlispaket?
Ja  ! Alltså vilket som!
16. Är det något särskilt mönster du letar efter?
Ett bra mönster på en söt solhatt till Agnes skulle vara trevligt!

Inga kommentarer: