lördag 6 augusti 2011

Här sys det... :) !

Jag har verkligen fått tillbaks sylusten och skaparglädjen, villket känns jätteskoj! Trixade ihop ett mönster på hättor till småbebisar idag. En knasig mössa, en för-stor-till-Theo-mössa och en lagom-till-Theo-mössa gick åt innan det blev en lite-för-liten-till-Theo-så-den-passar-en-färsking-bebis-mössa som jag hade tänkt mig :) ! Alltså typ stl 0-3 mån. De var jättekul att sy, får se vart de ska ta vägen, Theo börjar bli lite stor för hätta...

Bambityg från Znokdesign och flodhästar från Jofotex.



Har även massproducerat babytossor och varmare tossor senaste tiden. Dessa mönster knåpades fram efter inspiration från andra sybloggar, bl a Lilla gryn och Krimskrams. Jag gjorde dock en modell med nedvikt kant istället och en knapp o bak på "skaftet" så de ska vara lättare att ta på.
Småtossor med matchande napphållare snart på väg till Fröjd hantverk i Örebro :) !

Vävt molntyg, Ohlssons tyger och grönt uggletyg från The Fabric Fairy.


1 kommentar:

Hawk and Weasel sa...

Hej! Tack för kommentar. Jag har tryckt upp tyget hos Spoonflower i USA. Inte jättebilligt men ett par meter fick gå för den här gången. Fina saker du gör. Ha det fint!