tisdag 9 augusti 2011

Tack gode Gud för regniga dagar...

... för då kan man sitta inne och sy med gott samvete ;) ! Som idag, då det har åskat o regnat till och från hela dagen. Har gjort en del till butikerna som jag tänkte åka till nu i veckan och lämna över lite saker. Bl a blev det dessa:


Hjälmmössa/babyhätta eller vad man ska kalla dessa mössor... iaf en liten mössa i vävt tyg från mjukatyger med sååå gulligt havsdjurstryck, matchande vantar till, allt fodrat med limegrön fleece från Stof och stil, svarta muddkanter från Ohlssons tyger. Egna mönster, utprovade på min egen lilla provdocka Theo <3 !


Och så en till, i ekologisk denim, men eftersom inte fleecen är eko fick inte mössan föräras min speciella "vouffen eco"-lapp. Skulle vilja få tag på fina ekologiska fleecetyger :) ! Denimen är från Sonjas textilateljé, fleecen vet jag inte, fick en hel kasse med div fleece av min kära mor :), bruna muddkanter av okänt ursprung.

Jättekul att sy dessa mössor :) ! Ska göra en till Theo till hösten, med matchande tjocktossor o vantar till... kanske en napphållare i samma oxå....


Inga kommentarer: