fredag 30 september 2011

Mer onepiece åt folket :D !



Jag blev ju sugen på att göra en onepiece till Theo oxå när jag gjort den till Lilly, se förra inlägget. Valet föll på gul/brun stjärnvelour som jag köpte från mjuka tyger för ett par tre år sedan. Jag köpte det utan att egentligen veta till vad, bara att jag tyckte det var fint, men nu kändes det att det var dags att använda det!




Mönstret gjorde jag utifrån ett på hängslebyxor i stl 74/80 som jag gjort nån gång + ett luvamönster, som jag gjort nån annan gång då jag gjorde en overall till Agnes. Sen mätte jag Theos armar och höftade till ett par ärmar. Resultatet blev helt ok :) ! Det enda dumma är att jag inte passade på att rita iordning ett ordentligt mönster... när jag ändå höll på liksom... men nästa ggn ska jag skärpa till mig och fixa det :) !
Den underbara stjärnvelouren kommer alltstå från mjuka tyger, från 2009 tror jag, luvan är fodrad med brun trikå från Swelogent och de bruna muddarna är från Ohlssons tyger.

2 kommentarer:

^sMas^ sa...

Ah, min favo :]


E.T

vouffen sa...

Puss på dig E.T. <3 !