torsdag 29 september 2011

Onepiece till dockan :)

Med en 5-årig flicka hemma från dagis på bättringsvägen efter feber, vad passar bättre som sysselsättning än att sy dockkläder :) ?! Det är ju lite kallt nu på morgnarna, så Agnes kände att Lilly behövde något skönt att ha på sig på vagnpromenaderna.
Agnes fick gå loss i tyghyllorna och resultatet blev detta:


En onepiece i "ko-tyg", en stuv från Calletex tror jag. Luvan fodrades med cerise trikå med glittriga guldstjärnor, tyget är från Ohlssons tror jag. Dessa tyger har legat lääänge i hyllan, så det är svårt att minnas ursprunget ;) ! Cerise muddar från Ohlssons och cerise dragkedja som var med i mitt senaste hemlisbyte-paket.
Modellen klippte jag på fri hand efter mätning på Lilly och det funkade bra, sånär som på luvan, som jag fick göra om 4 ggr... viss irritation, men version 4 fick duga iaf.
Nu blev jag sugen på att sy en liknande till Theo oxå :) ! Med eller utan luva... hm... :P