tisdag 20 september 2011

Redesign - t-shirt blev body :) !

Höll på och sorterade bland barnens kläder när jag hittade en t-shirt som Oscar haft. Han hade fått lite fläckar på den, vitt är en svår färg på barn tycker jag... Tänkte att jag kanske kunde använda delar av den till att fodra tossor eller nåt, men så såg min syster den och undrade om man inte kunde använda den till nåt bebisplagg, trycket är ju lite coolt :) ! Ah, en body!

Använde mig av Ottobres bodymönster från nr 5/2006, men ändrade nedtill för att testa att sy på tryckknappsband istället för tryckknappar. Tyvärr... för det blev inget bra alls! Så jag tänker klippa av den nedtill och göra den till en t-shirt istället. Jag tog till för kort och brett, så den gick inte att knäppa under blöjan och om jag lyckats med det hade han inte fått plats med lårfläsket... så det gör jag inte om, det får bli att banka knappar istället!


Annars är jag nöjd med den :) ! Tröjans ärmar använde jag som de var, så jag kunde nyttja fållen. Bara gjorde dom lite smalare och kortare. Kul att kunna använda nåt som man nästan tänkt slänga :) !

1 kommentar:

Fangoria sa...

Läckert, jag tycker alltid re-do är bland de roligaste projekten att se!