onsdag 21 september 2011

Helmatchat höstset!

Igår när vi åkte bil en sväng kom jag på att jag måste ju sy ett par höst-tossor till Theo, kraken satt i bara strumpor, som han slet av sig gång på gång och tuggade på. Tröjan sydde jag redan i våras, mössan och vantarna härom veckan. Så jag tänkte att jag skulle matcha tossorna till dessa plagg.

Hittade en turkos smalspårig manchesterstuv i hyllan och hade lite stjärn-fleece kvar - det fick det bli :) ! Mönstret till tossorna pysslade jag ihop i somras efter inspiration av krimskrams och sygryns supersöta tossor. Jag har dock gjort mina med nedvik.



Så nu behöver inte min älskling frysa i höst! Han ser ju ganska nöjd ut på bilden faktiskt ;) !

Stjärnfleecen minns jag inte vart jag köpt, kan ha varit från Bingerts. Pirattrikå från mjuka tyger och manchesterstuv från Ohlssons tyger. Resår o snoddstoppar från Bibbis textil.
Mönster egna.

Inga kommentarer: